Rabu, 3 Februari 2010

Sekapur Sireh Seulas Pinang




Assalamualaikum WBT
Salam Sejahtera

Dengan lafaz BISMILLAHIRRAHMANNIRRAHIM maka dengan ini saya membuka blog ini untuk berkongsi luahan rasa dan pendapat untuk panduan dan renungan kita bersama untuk terus melangkah dan memberikan Perjuangan ke arah kebenaran dan keadilan. Blog ini diterbitkan saya bukanlah hanya untuk bercakap tentang Politik semata-mata namun ianya juga akan dimuatkan dengan hal-hal yang melibatkan agama, bangsa dan negara.

Seperti yang diulaskan oleh saya di ruangan "Mengenai Saya", saya merupakan seorang manusia yang dirasakan jauh lagi untuk saya terlibat dalam isu-isu seperti ini namun disebabkan semangat dan azam yang tinggi untuk mengubah diri saya dan bangsa Malaysia untuk terus maju ke hadapan, saya mengalas cabaran ini untuk memberikan serba sedikit pendapat dan luahan hati saya. Saya juga berminat untuk mengetahui tentang suasana Politik Negara yang semakin hari semakin kecoh dengan pelbagai isu-isu yang diperbincangkan dan diperdebatkan. Saya juga acapkali bersuara dan berbincang dalam hal ini bersama rakan-rakan dan keluarga saya.

Sebagai anak Jati Pulau Pinang, tentulah dirasakan dalam jiwa saya untuk mengubah keadaan yang terpinggir dalam kalangan bangsa seagama saya di negeri ini. Saya tidak mahu hanya membiarkan saja atau menutup sebelah mata kepada mana-mana pihak yang cuba untuk MEMIJAK KEPALA bangsa saya sendiri. Sudahlah cukup kami terpinggir di negeri ini bahkan melayu sendiri susah mahu bersatu untuk membela bangsa mereka sendiri. Melayu sering dikaitkan dengan perasaan KUAT CEMBURU DALAM PERNIAGAAN. Bangsa ini sering kali cemburu dengan kejaaan orang lain dan bermula dari situlah mereka ini ingin meminta bantuan segala makhluk untuk menghancurkan perniagaan sesama bangsa mereka sendiri. Pantang melihat orang lain berjaya. Ada saja yang membuat syak wasangka buruk terhadap bangsa sendiri. Saya juga bukanlah bercakap tanpa asal usul periksa tetapi berdasarkan apa yang saya (KLBD)KAJI,LIHAT,BACA dan DENGAR. Bangsaku Melayu janganlah kau terus layu. Bangkitlah demi masa depan anak-anak cucumu dan demi Maruah agama dan bangsamu.

PErjuangan saya terhadap agama,bangsa dan negara tidak akan terhenti setakat ini. Saya akan mengulas lebih lanjut mengenai hal ini pada tajuk yang seterusnya dan yang akan datang.

Terima Kasih di atas kesudian anda membaca blog saya yang tak seberapa ini.
Berikan segala luahan rasa yang terkusut di minda anda dan kongsikan pendapat anda bersama kami.

Sekian
Wassalam

Mohamad Hakim

Tiada ulasan:

Catat Ulasan