Khamis, 4 Februari 2010

Mengapa Nantaboga Nusantara dipilih sebagai nama Blog saya?

Assalamualaikum

Mengikut kamus dewan edisi keempat, NANTABOGA atau Antaboga bermaksud nama bagi sejenis NAGA yang besar. NUSANTARA pula mengikut kamus dewan edisi kedua bermaksud kepulauan melayu. Makna bagi perkataan NANTABOGA NUSANTARA ialah Naga Nusantara.
Naga sering di kaitkan dengan sejenis makhlus dongeng berupa seperti buaya atau ular yang besar tetapi bersayap dan berkuku cekam, boleh menghembuskan api dr mulutnya. Ianya juga melambangkan kesaktian dan kekuatan. NANTABOGA Nusantara secara amnya di khususkan kepada penduduk Melayu Nusantara yang memerlukan kekuatan dan kesatuan untuk membela dan memperjuangkan bangsanya di Nusantara.
Melayu merupakan sebuah kolompok bangsa dan 99.9% daripadanya beragama ISlam. Jika sebut tentang Melayu, mesti saja beragama islam. tapi kalau sebut tentang Arab, ada islam,kristian,ada yahudi ,dll. kalau sbut mat saleh, ada kristian, ada islam dll tapi Bangsa Melayu memang terlalu Istimewa. Oleh itu Jagalah bangsa dan agama kita dari terus hilang dan lenyap di mata dunia. Melayu jangan terus layu. Tapi mesti maju dengan maha perkasa agar bukan saja gagah di Nusantara bahkan di dunia.
Takkan Melayu hilang di dunia,
Takkan ISlam terus di hina.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan