Sabtu, 20 Mac 2010

Rindu dan Air Mata di Ktzi'ot


Assalamualaikum wbt.

Saya ingin berkongsi pengalaman saya membaca sebuah buku yang menceritakan tentang
Sebuah kisah yang memaknai hati, kisah Ibrahim Pasha lelaki yang tahu maknanya hidup. Sedari kecil, hidupnya diwarnai merah darah daripada pembunuhan ibu bapanya oleh Rejim Zionis. Ironinya, dia dibesarkan oleh Nati Najaj seorang wanita Yahudi yang berhati mulia.

Ibrahim Pasha yang tika dewasanya, dijemput pula hatinya kepada seorang gadis Yahudi, di Ktzi'ot. Anastasya Yenti, meski berlainan agama, hati mereka tetap menyatu, sehinggalah pada satu saat sesuatu terjadi di Ktzi'ot, tanah Lebanon yang bermandi darah. Pasha perlu memilih antara cinta dan negara.

Kisah ini begitu menyayat hati dengan pelbagai liku-liku hidup yang terpaksa dilalui Ibrahim Pasha untuk memperjuangkan saudara sesama Islamnya di Lebanon. Dalam buku ini juga, kita dalam melihat pelbagai seksaan yang dilakukan oleh Yahudi di penjara terutama kepada Pejuang Islam dan konspirasi Yahudi dan Amerika yang cuba menyembunyikan seksaan dari pengetahuan Dunia.

Buku yang terbaik untuk menyedarkan umat Islam supaya bersatu untuk menjatuhkan rejim Israel yang semakin hari semakin bermaharajalela menceroboh dan membunuh manusia tanpa perikemanusiaan.

Wassalam.

-Mohamadhakim-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan